Friday, January 30, 2015

bila kita rasa dah menjadi orang besar??

salam cik Die


luahan kali ini, pabila kita merasa kita sememangnya kecil, kecil dr semua segi..kecil dr segi gaji/pangkat dll... belum lgi kecilnya kita sebagai hambaNYA... itu mmg kita kecil.semakin usia tua kita akan merasa kecil..


didunia: kecil dr semua segi. gaji / pangkat / wang dll


so bila merasa diri kecil,  dn paham2 lah diri ini memang kecil.. mmg ak "kecil" tpi bukan semudah itu orang nak mengecilkan kita. walaupn kita kecil pangkat tk bermakna org yg besar pangkat perlu mengecilkan kita. ahahha..


dan bila kita kecil dari segi harta, jangan di pandang rendah kita. sebb buklan semua besar harta itu akan menjamin kebahagiaan. jangan nk berlagak dan takbur lah..


payah untuk mengungkai segalanya. banyak hati perlu dijaga.


tp hati kita tak siapa tau.

Friday, January 9, 2015

Nurarina Damia yg suke selfie

Toing2...

Meh nk cite siket pasl anak buah sorg ni... NurArina Damia name diberi.

Suke makan...mmg suke makan..bgilah apepun mknn msti die amik dn rase..sedap makan...tk sedap die pulang balik...

Hah..selfie...ajak selfie ok jer..tp nk suh die betul2 tgk camera punyelah payah....tp bila org nk snap bru lah die pandang..

Nk suke dgn korg belikan lah ole2 main2 dgn die kompem terus melekat...

Org beli buku diepn nk buku.org bli pencil die pn nak..so ksimpulan nye apa yg beli tuk pak ucu die..kne beli tuk die sekali.

Mk long n pk long layan ke aje Mia sorg ni..

Kalau nangis jgn ingt aman dunia..stu rumah bergegar...cara nk tamatkan gegaran itu bawak gi jejalan....kompem diam...heeee

Mia nnt dpt kazen aka ank lolong kne kwn baik2 tau.... mia kne rajin belajar kalau tak lolong haip!!.

Tuesday, January 6, 2015

KUMpul Kertas HIJau

Kertas hijau????
Ape tuh... azam untuk tahun 2015 ni nak kumpil kertas hijau aka duit rm5. Org kate biar menabung dr sikit lame2 jd bukit.

So sy simpan si hijau ni..nk simpan si merah, si kuning,si hijau mcm tk jadi jer...sbb dlm dompet si hijau kn kurg..so bila nmpak si hijau cepat2 dlm hati nk simpan..

Niat utk simpan si hijau adlh bekalan untuk pndah umah baru..msti nk pakai duit byk kan...so nk tlg my hubby simpanlah seberapa byk yg mngkin.. so si hijau please be nice with me...
siap ckp dkt mkcik kedai bg si hijau...hee..

Si hijau  nnti jgn berkurangan eyh..kne bertambah...... so berat kne kurangkan si hijau kene tambahkan...

(Tp kadang2 ade jgklah ambil sihijau ni...aip!! )

Nnt dh mampu dn brdsiplin kita cuba pulak simpan si merah pulak..
so si merah jage2 tau..

Hahahaha (gelak jahat.....)